Není všechno zlato, co se třpytí a není všechno pravda, co se tvrdí…

17.02.2011

Zase jeden mýtus za námi. Respektive, zase jsme se nechali svést chvíli z cesty. Poslední desetiletí velká část manažerů tvrdila, že mladá generace, tzv. Generace Y má úplně jiná očekávání: spěchá, libuje si v sociálních sítích, očekává naprosto jiné výjimečné podmínky k práci a další a další. Jenže asi to není úplně pravda:
Mezinárodní společnost Decode zveřejnila výsledky studie, která odhaluje mylné představy organizací spojené s tzv. Generací Y. To, že by zaměstnavatelé měli, umožnit zaměstnancům používání sociálních médií v pracovní době si například myslí jen necelá třetina mladých lidí. Studie se zúčastnilo více než 4500 respondentů ve věku 15-34 let z Velké Británie, USA a Kanady.
Zase analytici a hlasatelé trendů šlápli vedle. Většina lidí si dosud podle studie stále myslí, že nejmladší generace zaměstnanců chce sociálním médiím věnovat celou svou práci. Opak je pravdou. Snad je to důsledek krize, možná jen diletantstvím analytiků nebo jsme jen zase šlápli ve svých názorech vedle. Ve skutečnosti VĚTŠINA z Generace Y chce oddělit svůj soukromý život od pracovního. Jasně, nic není tak, jak to na první pohled vypadá.
Dokonce většina zástupců Generace Y by dle výsledků studie chtěla také najít zaměstnavatele, u kterého může strávit celou svou kariéru. Chce pracovat pro někoho, kdo ocení jejich tvrdou práci loajalitou, k čemuž v praxi příliš často nedochází.
Dokonce 62 % mladých žen komunikuje o své práci spíše offline než online. U mužů je to padesát na padesát.
To je jen střípek z mnoha tvrzení v personalistice kolem nás. Prostě není zlato, co se třpytí.
Jinak, my z VŠEMu, kteří jsme minulý týden byli na prezentaci personálního šéfa KB víme, že je třeba brát všechna tvrzení střízlivě. Praxe je o racionálním pohledu, o jasných efektech každé vložené koruny (eura). Proto, pravda má mnoho tváří. Často se ukáže až pozdě, že očekávání druhé strany byla naprosto jiná, než jsme se domnívali.
Takže, Vy co jste se rozhodli pro personální řízení, važte vždy slov, nebuďte ukvapení a předně se ptejte, co firmě a Vám to přinese. Moudří lidé zdravě pochybují celý život. Vyvarují se chyb a výdajů.

komentáře (0)
Ing. Zdeněk Šimek, MSc., MBA

Další články autora: